کاور مبل | پیراهن مبل
معرفی بهترین کاور مبلی و پیراهن مبلی تهران کرج اصفهان شیراز کرج مشهد

خرید کاور مبل

خرید کاور مبل

خرید کاور مبل : کاور مبل یکی از وسایل ضروری حفاظت از مبمان منازل است . بسیاری از افراد از کاربردهای کاور مبل غافل هستند . با انتخاب کاور مبل مناسب همزمان علاوه بر نگهداری و محافظت از کاور مبل می توان به فکر تغییر دکور خانه هم افتاد . البته کاور مبل ها دارای انواع زیادی هستند که کارکردهای مختلفی را ایجاب می کنند.

در این مقاله قصد داریم نکات مهم جهت خرید بهترین کاور را با هم مرور کنیم. کاور مبل خوب تا چند سال قابل استفاده است و از مبلمان شما محافظت خواهد کرد .با توجه به نکاتی که در ادامه عنوان می‌کنیم، می‌توانید بهترین کاور مبل را با توجه به مدل و جنس میلمان و با توجه به نیازهایتان انتخاب کنید.

راهنمای خرید بهترین کاور مبل

کاور مبل مناسب چیزی فراتر از یک پیراهن مبل است . این کاورها علاوه براینکه بسیار زیبا هستند و به مبلمان شما ظاهری بسیار متفاوت و شیک می‌دهند، بسیار کاربردی نیز هستند. کاربردی بودن این کاورها به این صورت است که می‌توانند مبلمان شما را از هر گونه کثیفی، لکه‌ها، خرده نان و غذا و … دور نگه دارند.

کاور مبل خوب، وسیله‌ای است که ارزش هزینه کردن دارد و لازم نیست آن را چند ماه یک بار عوض کنید، البته غیر از انتخاب پیراهن مبل مناسب باید نکات مهم و حساس در خرید و نگهداری آن را نیز رعایت کنیم. 

نکات مهم جهت خرید کاور مبل

برای اینکه مناسب‌ترین و بهترین کاور مبل را بخرید باید به نکات متعددی توجه کنید و نیازهای خود را در نظر بگیرید.

۱. شکل مناسب مبل

با توجه به کاربردی که از کاور مبل انتظار دارید، و شکل و فرم مبل می توانید بهترین خرید را انجام دهید . مبلمانهای در مدل های مختلفی هستند مدلهای کلاسیک و مدرن . مبلمانهای کلاسیک که مدل سلطنتی نمونه بارز آنهاست . این مدل های زاویه بندی و فرم مخصوص به خود را دارند . اگر قصد دارید برای مبلمان سلطنتی کاور مبل سلطنتی سفارش بدید، ما به شما کاور مبل ژلاتینی رو پیشنهاد میدیم.

  پیراهن (کاور مبل عرفان)

کاور طلق ژله ای

برای مبلمان مدرن و اسپورت هم می توانید از انواع کاور مبل پارچه ای بهره بگیرید .

۲. در نظر گرفتن پهنا و اندازه کاور مبل

بالطبع باید در نظر بگیرید که مبلمانهای عریض تر و پهن تر ، هزینه کاور مبلشان چه برای خرید و چه سفارش دوخت بیشتر خواهد شد. برای همین باید اگر قیمت برایتان مهم است ملاک ارزانی و گرانی را هم باید در نظر بگیرید. در مورد مبلهای پهن ، چون در کاربرد تخت خواب را در بسیاری از موارد دارند جنس کاور مبل آن چه طلاقی و چه ژله ای بهتر است که ضخیم باشد . البته شاید تجربه یک خواب نیمروزی روی کاورهای پارچه ای بهتر از لمینت و یا کاورهای ژله ای و چرمی باشد.

کاورهای چرمی معمولا عرق می کنند و مناسب برخورد کاور مبل با سر نیستن مگر آنکه کوسنی که زیر سرتان می گذارید از جنس دیگر باشند .

3.انتخاب صحیح جنس کاور مبل

  1. کاور مبل با مواد و جنس های مختلفی تهیه می‌شوند. نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که کدام مواد برای کاور مبل بهترین ماده است. باید با توجه نیازها و جنس مبلمان خود، جنس مناسب کاور مبل را انتخاب کنید: کاور مبل ژلاتینی یا طلقی کاورهای شفافی هستند که دارای مزایای بیشماری هستند :
کاور مبل ژلاتینی
کاور مبل ژلاتینی
  • مهمترین مزیت کاورهای ژلاتیتی این هست که به هیچ عنوان گرد و خاک و مایعات در این نوع کاور نفوذ نمی‌کنه
  • دومین مورد، تمیز کردن کاورهای ژلاتینی هست که بسیار راحتتر از کاور پارچه انجام میشه. (در مورد کاور پارچه‌ای ممکنه لک خودکار و یا آبمیوه هیچ وقت از بین نره، اما روی کاور طلقی خیلی راحت با یه دستمال نم دار، پاک میشه)
  • مدل مبلمان کاملاً قابل مشاهدست و زیبایی مبلمان هم مخفی نمی‌مونه
  • ظاهر منزل آراسته و مرتب می‌مونه
  کاور مبل رنگی

ایرادی که میشه به کاورهای ژلاتینی گرفت احساس راحتی که در کاورهای پارچه ای می کنید به مراتب خیلی بیشتر از کاورهای ژلاتینی است.

2 .  کاورهای پارچه‌ای محافظ خوبی برای مبل هستن. بزرگترین حسن کاورهای پارچه‌ای این هست که در مقابل استفاده و شستشوی زیاد مقاوم هستن. یعنی کسی می‌تونه از پیراهن پارچه‌ای استفاده کنه و تا 10 سال هم اگر مبلش رو داره، از همون پیراهن مبل استفاده کنه. در واقع کاور پارچه‌ای در مقابل کاور ژلاتینی آسیب کمتری می‌بینه.
اما بزرگترین عیب کاور پارچه‌ای این هست که مایعات و گرد و خاک به راحتی بهش نفوذ می‌کنن. اگر جنس کاور پارچه ای خوب نباشه براحتی این لکه ها نخواهند رفت و با گذر زمان کیفیتش رو از دست می دهند . در واقع با توجه به جنس پارچه می توان کیفیتهای متفاوتی را از کاورهای پارچه ای در نظر گرفت.

کاور مبل
کاور مبل

3. کاورهای چرمی نشاندهنده اشرافیت و القاگر حس ثروت و داشتن است . که تلفیق آن با رنگ قهوه ای به نوعی مکمل این اشرافیت است . کاورهای چرمی مهمترین مزیت آنها این است که ضد آب هستند . براحتی قابلیت تمیزی دارند و همیشه نو به نظر می رسند. البته چرمها هم انواع مختلفی دارند. بعضی از این چرمها با گذر زمان پوسته پوسته می شوند . در واقع عمر طولانی نخواهند داشت . یکی دیگر از معایب کاورهای مبل چرم عرق کردن آنهاست بخصوص اگر در این قرنطینه ویروس کرونا بخواهید روی آن هم طولانی بشینید.

کاور مبل چرمی
کاور مبل چرمی

4- کاور مبل لیمنت نسل جدیدی از کاور مبل ها هستند که ضد ضربه و ضد آب محسوب می شوند. در واقع این کاور مبل از خاصیت اصلی کاور مبل که نگهداری مبلمان هست بنوعی بدور هستند زیرا که همه کاور مبل را پوشش و کاور نمی کنند. اما شیک بودن و تغییر دکور همراه با ضد آب بودن از مزایای آنهاست . ین نوع کاور مبل نیز به راحتی قابل شستشو است و نگران درآوردن و دوباره پوشاندن لباس مبل خود نباشید! این نوع کاور مبل را به راحتی می‌توانید دربیاورید و دوباره به مبلمان خود بپوشانید. 

  فروش کاور و پیراهن مبل

کاور مبل شرق تهران

کاور مبل لیمنت
کاور مبل لیمنت

۵. تفاوت بین قیمت و ارزش خرید را بدانید

به راحتی می‌توانید وارد یک مغازه و سایت خرید اینترنتی کاور مبل شوید و ارزان‌ترین کاور مبل موجود را بخرید. ولی مطمئن باشید که اگر در خرید خود دقت کافی نداشته باشید، باید چند ماه دیگر یا حتی زودتر، دوباره این کار را تکرار کنید، پس سعی کنید که خرید بهترین کاور برای خود را انجام دهید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

کاروهای مبل ارزان‌تر، معمولا عمر کوتاه‌تری دارند. همچنین، برخی ویژگی‌ها و امکانات لازم برای حفاظت از مبلمانتان را در اختیارتان نمی‌گذارند. مثلا امکان شستشوی چندین باره را ندارند. در بعضی از انواع آنها، کل کاور مبل پوشش داده نمی شود و یا اندازه مبلمانتان نیست. در نتیجه، این کاورها مناسب نخواهند بود و ضمن اینکه دوباره باید آنها را با کاور مبل دیگری جایگزین کنید.

برای بهترین خرید کاور مبل به اندازه آن اهمیت دهید. شاید برای همین خیلی ها سفارش دوخت کاور مبلمان را به خرید اماده آن ترجیح می دهند .

شاید در ابتدا پول بیشتری برای سفارش دوخت آنها بپردازید ولی بدون شک ارزش بیشتر هزینه کردن دارند. زیرا که هم اندازه مبلمانتان هستند و هم با جنس و طرح پیشنهادی خودتان که می تواند خلاقانه هم باشد.

منبع : mobl-cover.ir

Share

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *